Strona 1 z 1

Modułowe Powiększanie Pojemności

PostNapisane: Śr lip 01, 2009 9:38 am
przez saracen
Według mnie konstrukcja tego silnika jest genialna. Pragnę poddać dyskusji następujący pomysł:
Załóżmy że mamy jako jednostkę podstawową prezentowany silnik czterocylindrowy o pojemności 500 cm i jest to jeden moduł. Potrzebną nam pojemność 1000 cm użytkownik mógłby osiągną łącząc dwa takie moduły po 500 cm. I dalej 1500 cm 3 moduły itd. Do tego stworzona była by skrzynia biegów z wyjściem na wał kardana, napędowy lub inne. Dawało by to niesamowite możliwość dla mniejszych konstruktorów. Już widzę choppery na takiej konstrukcji.
Myślę że powstanie rynku na takie produkty to kwestia chwili a i konkurencja dla przereklamowanego Harleya byłaby nie mała.
Poza tym wykorzystanie tej koncepcji na rynku lotniczym czy motorowodnym...
Proszę o komentarze :P

Re: Modułowe Powiększanie Pojemności

PostNapisane: Wt gru 01, 2009 12:53 am
przez pablo
Moim zdaniem rozsądniejsze jest zbudowanie większego silnika przy tej samej liczbie cylindrów. Konstrukcja modułowa ma sens w konwencjonalnych silnikach, gdzie jest spory problem drgań i niepłynnej pracy silników 1,2,3,4 i 5 cylindrowych a nawet v6. Ponieważ x4 powinna mieć mniejsze drgania (jak każdy silnik widlasty) i brak przerw w dostawie mocy to nie widzę sensu robienia silnika o większej liczbie cylindrów niż 4, ewentualnie 8. Nawet jeśli nietypowa konstrukcja tłoka pogarsza wchodzenie na obroty to zauważmy, że przy pojemności 1000cc w x4 mamy tylko 250 na każdy cylinder a to wciąż bardzo mało i nie powinno być problemów z obrotami. X4 o pojemności 1000cc z doładowaniem powinna mieć moc silnika 2000-2500cc a to już bardzo dużo nawet jak na samochód. Tak mi się wydaje, pozdrawiam.