Strona 1 z 1

Pytanie - moze troszke nie na temat ale gdzie mam je zadać..

PostNapisane: Śr mar 07, 2007 2:21 pm
przez kontrolm
Jako że korzystacie lub zamierzacie skorzystać z SYNERJECT ja mam pytanie czy nie udało by się przy okazji zdobyc paru elementów dla mnie. Próbuję w domu przerobić przykładowy silnik dwusuwoy na wtrysk. Steronik jestem w stanie skonstruować i zaprogramować sam ale elementów mechanicznych nie dorobię. Chodzi głównie o zespół wtrysku.

Czy jest jakas szansa na to ?

Pozdrawiam

PostNapisane: Śr mar 07, 2007 4:39 pm
przez J. Jacek Synakiewicz
Niestety, właśnie kupuję używany zespól napędowy z Aprili DiTech.
Moje posty do Synerject nic nie dały. W przyszłości chcemy się wybrać osobiście do ich filii w Niemczech.

Pozdrawiam

PS
Może po jakimś czasie będę chciał to sprzedać to dam znać.

PostNapisane: Cz mar 08, 2007 5:55 am
przez kontrolm
a nie orientuje sie Pan jaka maja maksymalną wydajność te wtryski z DiTecha ;-)

dotrzeć do jakichkolwiek informacji technicznych o tym systemie to jest czysty masochizm...

PostNapisane: Cz mar 08, 2007 4:36 pm
przez Andrzej
Odradzał bym instalowania wtrysku bezpośredniego jeśli nie zna Pan dobrze silników. Dużo bardziej skomplikowana sprawa niż się wydaje.

Najważniejsza rzecz to smarowanie. Jeśli Pana silnik nie ma pompy olejowej smarującej punktowo łożyska i gładź cylindra, a używa oleju w paliwie do smarowania - musi pan oprócz wtrysku paliwa zrobić cały system smarowania.

Proszę nie dać się zmylić istnieniem pompy oleju jeśli taką ma silnik. Najczęściej nie smaruje ona punktowo a jedynie dozuje olej do paliwa. Jeśli jednak pompa wtryskuje olej do powietrza, nie paliwa (wątpię), to miałby Pan wielkie szczęście, bo taki system można użyć.

Kontrola dawki paliwa. Nie można w dwusuwie użyć prostego systemu z czujnikiem tlenu w wydechu. Podczas przepłukania w dwusuwie część świeżego ładunku lub w tym przypadku powietrza idzie do wydechu, zakłócając tym samym pracę czujnika. Dlatego ciężko jest dorobić się własnego silnika z wtryskiem bezpośrednim bez ścisłej współpracy z producentem systemu wtryskowego.

PostNapisane: Cz mar 08, 2007 5:23 pm
przez kontrolm
wierzę i dziękuję za podpowiedź.

Ale i tak poeksperymentuje bo to lubię ;-)

Myslałem jeszcze o zamknietej skrzyni korbowej i przepłukiwaniu poprzez doładowanie mechaniczne - teraz spreżarki są dużo mniejsze i bardziej wydajne niż kiedyś - co Pan o tym sądzi ?

PostNapisane: Cz mar 08, 2007 7:11 pm
przez Andrzej
Absolutnie realne rozwiązanie. Piszę o tym w innym wątku: "Jakie są zalety silnika JJ2S".

Jeśli użyje Pan turbosprężarki - która to sprężarka zapewnia najmniejsze gabaryty, musi Pan dodać silniczek elektryczny i połaczyć go najlepiej sprzęgłem jednokierunkowym z tą sprężarką, po to by zapewnić start i pracę na biegu jałowym.
Dodam jeszcze, że chyba Bosch produkuje sprężarki podobne do turbosprężarek napędzane (lub wspomagane) silnikiem elektrycznym. Właśnie po to by wyeliminowć "turbolag" i spadek wydajności na niskim obciążeniu. Nie wiem czy robią wystarczająco małe by pasowały do niewielkiego silnika.

Inne sprężarki (superchargers) mogą silnika elektrycznego nie wymagać, choć ich wydajność mocno spada ze spadkiem obrotów.
Tak czy inaczej dla większych pojemności silnika, wydaje się to bardzo rozsądne rozwiązanie.