DESIGN

Wszystko co myślicie o zaprezentowanym na stronie projekcie motocykla.

Postprzez J. Jacek Synakiewicz » Pt paź 03, 2008 1:15 pm

Witam po dłuższej przerwie.

Ostatnio forum trochę przystopowało - pewnie wszyscy czekają na rezultaty naszej pracy. Też chciałbym już opublikować filmik z chodzącym prototypem czterocylindrowego, dwusuwowego silnika, który nie dymi !!! Projekt silnika X4 500 jest na ukończeniu. Wykonawca już czeka na rysunki. Muszę przyznać, że zakres problemów do rozwiązania jest ogromny. Smarowanie, uszczelnienia, chłodzenie, zapłon, skrzynia biegów itd, itp.
"Jesteśmy dobrej myśli i optymistycznie partrzymy w przyszłość". Ten optymizm wypływa również z opinii wyrażanych przez Was i motocyklistów z różnych zakątków świata, umieszczanych na różnych stronach i forach internetowych. Sądzę, że na tym etapie całego przedsięwzięcia te opinie mogą po części zastąpić badania rynku.
Staraliśmy się aby prezentowany przez nas motocykl, był jednocześnie bardzo nowatorski, nowoczesny i przy tym bardzo tradycyjny - właśnie w takim podejściu szukamy sukcesu.
Rozwiązania bardzo nowatorskie często ciężko wbijają się w rynek, bywa też, że poza zachwytem nie znajdują nabywców. Coś w tym wszystkim jest ! Ja uważam, że wszystko co tworzy człowiek ma jakieś źródła. Nazywam to pierwotnym pomysłem, pierwotną ideą. To tymi pomysłami kierowali się pionierzy - konstruktorzy pierwszych motocykli, samochodów czy też samolotów.
Ich konstrukcje rozwijane i ulepszane latami przez innych zaczęły budować rynek. Z kolei ten rynek jak i udział w sporcie oddziaływał na konstruktorów i zmieniał kierunki rozwoju aż do momentu powstania nowej dziedziny - marketingu.
Gdyby marketing był jedynie narzędziem badania potrzeb rynku, potrzeb przyszłych użytkowników czyli klientów wszystko było by w porządku jednak jest inaczej. Obecnie marketing nie bada a tworzy rynek. Od kilku lat obserwuję całkowicie oszukańczą robotę marketingowców. To oni wmawiają nam wszystkim co jest modne, co jest najlepsze czyli mówiąc w skrócie - co powinniśmy kupić. Liczy się tylko producent i jego zyski. Jakość produkcji wymuszana jest tylko przez konkurencję między producentami nie przez użytkowników. To ci ostatni powinni świadomie decydować o tym na czym chcieliby jeździć. Do tego jeszcze politycy, którzy tworzą coraz to nowe normy dla producentów. My jesteśmy tylko w bardzo wyrafinowany sposób wciągani w to obłędne koło ale nie jesteśmy jego podmiotem tylko przedmiotem.

( był kidyś taki program RING w TV - prowadzący zapytał Jagielskiego dlaczego będąc w radiowej trójce odpowiedzialnym za puszczanie muzyki - puszcza taką chałę? Jagielski odpowiedział, że puszcza to czego ludzie najbardziej lubią słuchać. A czego ludzie lubią słuchać? - to co im puszczał Jagielski - kółko się zamyka).

Oczywiście nie odżegnuję się od działań marketingowych, jednak widzę je trochę inaczej. Głownie jako narzędzie pozwalające dobrze wprowadzić nasz produkt do którego jesteśmy całkowicie przekonani na potwornie zatłoczony rynek. Nie mamy szans na walkę cenową, na walkę technologiczną i nie mamy kompleksów ale mamy pomysły, wyobraźnię i projekt motocykla, który nie sprzeniewierzył się tej pierwotnej idei i nie ma być budowany wyłącznie dla zysków ich twórców. Chcemy aby nasz motocykl dawał wielką radość z jazdy wyzwalając przy tym nieograniczone ilości adrenaliny jego posiadaczom i stał się motocyklem przekazywanym przez ojca synowi. Motocyklem na którego widok matka zasłaniała by swojemu dziecku oczy.

Pozdrawiam wszystich forumowiczów

J. Jacek Synakiewicz z zespołem.
J. Jacek Synakiewicz
Site Admin
 
Posty: 39
Dołączył(a): Wt sty 23, 2007 11:11 pm
Lokalizacja: Kwidzyn, Polska

Postprzez Lechu » Pt paź 03, 2008 4:30 pm

Wspaniale że prace postępują, wszyscy na pewno czekają z niecierpliwością na jakiekolwiek nowiny. Na pewno problemów natury technicznej będzie jeszcze bardzo dużo, ale da się je pokonać, zważywszy że sama koncepcja systemu została już udowodniona jako prawidłowa.

Co do samego motocykla to moim zdaniem jest on po prostu szlachetnym zastosowaniem praktycznym dla tego silnika. Jednostka napędowa która jest konstruowana przez zespół JJ2S może zasilać, w przyszłości, różne odmiany i modyfikacje oryginalnego projektu motocykla.
Można też, w przyszłości skonstruować silnik oparty o klasyczny układ z wałem korbowym i korbowodami, rezygnując z systemu hipocykloidalnego.

Mówiąc tak już poza tematem to analizowałem ostatnio prototypowy, francuski system korbowy MCE-5 o zmiennych skokach tłoka. Zasadniczo system JJ2S wydaje się być w pełni kompatybilny z tym systemem korbowym. Jest pewne że nie można na razie nawet planować adaptacji MCE-5 do systemu JJ2S, ale wydawało mi się przez chwile że jesto to ciekawe zestawienie :) .
Lechu
 
Posty: 11
Dołączył(a): Pn sty 14, 2008 10:05 pm
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez noises55 » Śr sie 12, 2009 1:52 am

DLA MNIE TO JEST POLSKIE

lamborghini


POWODZENIA I
SUKCESÓW ŻYCZĘ!
noises55
 
Posty: 1
Dołączył(a): Śr sie 12, 2009 1:48 am

Re: DESIGN

Postprzez Lucjusz » Pn lis 22, 2010 7:07 pm

Na stronie są dostępne rysunki techniczne w rzutach z boku, czy istnieje szansa na umieszczenie innych widoków; przód, góra, tył. Byłbym wdzięczny za taką publikację, bo zamierzam wykonać komputerowy model 3D tego wspaniałego motocykla i pozostałe rzuty ułatwiłyby pracę.
Lucjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): Pn lis 22, 2010 7:04 pm

Re: DESIGN

Postprzez mrocznydrwal » N mar 20, 2011 7:34 pm

Witam.
Brat studiuje SiMR na politechnice warszawskiej i kiedyś przywiózł mi czasopismo "Projektowanie i konstrukcje inżynierskie". Tam po raz pierwszy zobaczyłem render tego motocykla. Zainteresowałem się sprawą, zwłaszcza, że jestem miłośnikiem motocykli, zwłaszcza tych polskich (mam Ogara 200 i WSK 125). Bardzo chciałbym, aby wreszcie prawdziwie polski pojazd był produkowany. Dlatego kibicuje panu i innym projektantom prototypów (m.in tworzących Leoparda i polski super samochód)
Choć mam 15 lat, nie mam tu nic do powiedzenia w kwestii techniki, jednak jako potencjalny przyszły użytkownik takiego motocykla ( o ile będzie on produkowany i będzie mnie na niego stać) mogę zaprezentować moją wizję tego motocykla. Zaprezentuję więc to co sobie wymyśliłem ale jednocześnie myślę nad przerobieniem mojej wersji, gdyż zdaję sobie sprawę, że np. siedzenie pasażera jest totalnie niewygodne (myślę nad skasowaniem siedzenia pasażera i zrobienie zadupka w stylu cafe racer).
Niedługo zrobię więcej rysunków i zmodernizuję tę wersję.
Pozdrawiam.

http://img23.imageshack.us/i/dowstawienia2.jpg/
http://img864.imageshack.us/i/dowstawienia1.jpg/
mrocznydrwal
 
Posty: 3
Dołączył(a): So mar 19, 2011 9:12 pm

Re: DESIGN

Postprzez ArturRadom » N kwi 17, 2011 2:34 pm

Witam wszystkich a szczególnie Pana Panie Jacku.Nie ukrywam że jestem szczerze zainteresowany ta konstrukcja , bo od dawna interesując sie motoryzacją motocyklową, przeglądałem i w materiałach pismienniczych jak i na stronach internetowych publikacje dotyczące róznego rodzaju konstrukcji silników spalinowych. Przyznac trzeba szczerze ze jest ich cała masa- szczególnie z lat przed i tuż po wojennych. Roznego rodzaju sposoby sterowania nazwijmy to rozrządem dwusuwowych silników znane sa juz od dawna, niektore zarzucono z uwagi na komplikacje konstrukcji inne z uwagi na opłacalnośc produkcji inne ze wzgledów czysto materiałowych. Panska konstrukcja jest jedna własnie z tych konstrukcji zmierzających do wymuszenia zamknieca okien zasilania i wydechu przy pomocy elementu innego niz tłok.Silnik dwutaktowy- czyli m.in i Panski jest wydajniejszy od czterotaktu przez co tez mocniej obciazony cieplnie. Ze swojej strony ..ja widziałbym chłodzenie tego silnika powierzone olejowi co wg mnie uprości kostrukcję a tym samym uodporni na niedomagania układu chłodzenia wodnego( bo jakos chyba nie zdecydołbym sie na chłodzenie powietrzem- chyba ze powietrzno =- olejowe) ale inzynierem nie jestem a jednynie hobbysta.
Natomist co do Designu- powiedzmy to tak- o gustach sie nie dyskutuje...ale- czym bliżej temu motocyklowi bedzie do klasycznego wyglądy tym wieksza rzesza motocyklistów spojży na niego przychylniej..
Drugą sprawą beda walory €żytkowe...czy nie myślał Pan nad poprzecznym ustawieniem silnika i zastosowaniem suchego sprzegła i napedu wałęm kardana??? konstukcja prosta i niezawodna a przy tym w stosunku do łancucha bezobsługowa....
ale to tez temat na forum o przeznaczeniu motocykla- no bo jesli ma byc czysto sportowy to łąncuch raczej wygra( ewentualnie cichobieżny pasek)
To póki co tyle ....szczerze gratuluje i zycze uporu i kosekwencji w swoim dzaiłaniu . wszak jest Pan nowym jakby pionierem w polskiej motoryzacji, a inwestor zawsze sie znajdzie...- moim zdaniem napewno juz ktos nad tym mysli( byle nie o skopiowaniu pomysłu)
ArturRadom
 
Posty: 2
Dołączył(a): N kwi 17, 2011 2:16 pm

Re: DESIGN

Postprzez ArturRadom » N kwi 17, 2011 2:38 pm

Witam wszystkich a szczególnie Pana Panie Jacku.Nie ukrywam że jestem szczerze zainteresowany ta konstrukcja , bo od dawna interesując sie motoryzacją motocyklową, przeglądałem i w materiałach pismienniczych jak i na stronach internetowych publikacje dotyczące róznego rodzaju konstrukcji silników spalinowych. Przyznac trzeba szczerze ze jest ich cała masa- szczególnie z lat przed i tuż po wojennych. Roznego rodzaju sposoby sterowania nazwijmy to rozrządem dwusuwowych silników znane sa juz od dawna, niektore zarzucono z uwagi na komplikacje konstrukcji inne z uwagi na opłacalnośc produkcji inne ze wzgledów czysto materiałowych. Panska konstrukcja jest jedna własnie z tych konstrukcji zmierzających do wymuszenia zamknieca okien zasilania i wydechu przy pomocy elementu innego niz tłok.Silnik dwutaktowy- czyli m.in i Panski jest wydajniejszy od czterotaktu przez co tez mocniej obciazony cieplnie. Ze swojej strony ..ja widziałbym chłodzenie tego silnika powierzone olejowi co wg mnie uprości kostrukcję a tym samym uodporni na niedomagania układu chłodzenia wodnego( bo jakos chyba nie zdecydołbym sie na chłodzenie powietrzem- chyba ze powietrzno =- olejowe) ale inzynierem nie jestem a jednynie hobbysta.
Natomist co do Designu- powiedzmy to tak- o gustach sie nie dyskutuje...ale- czym bliżej temu motocyklowi bedzie do klasycznego wyglądy tym wieksza rzesza motocyklistów spojży na niego przychylniej..
Drugą sprawą beda walory użytkowe...czy nie myślał Pan nad wzdłużnym ustawieniem silnika(czyli cylindry na boki) i zastosowaniem suchego sprzegła i napedu wałęm kardana??? konstukcja prosta i niezawodna a przy tym w stosunku do łancucha bezobsługowa....
ale to tez temat na forum o przeznaczeniu motocykla- no bo jesli ma byc czysto sportowy to łąncuch raczej wygra( ewentualnie cichobieżny pasek)
To póki co tyle ....szczerze gratuluje i zycze uporu i kosekwencji w swoim dzaiłaniu . wszak jest Pan nowym jakby pionierem w polskiej motoryzacji, a inwestor zawsze sie znajdzie...- moim zdaniem napewno juz ktos nad tym mysli( byle nie o skopiowaniu pomysłu)
ArturRadom
 
Posty: 2
Dołączył(a): N kwi 17, 2011 2:16 pm

Poprzednia strona

Powrót do Motocykl JJ2S X4 500

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości

cron