DESIGN

Wszystko co myślicie o zaprezentowanym na stronie projekcie motocykla.

DESIGN

Postprzez J. Jacek Synakiewicz » Wt paź 16, 2007 12:11 pm

Chciałbym poinformować, że na stronie JJS Design umieszczone zostały
rysunki motocykla bez nadwozia. Są to rysunki płaskie (elewacje).
Dodatkowo mozna sciagnac filmik prezentujacy motocykl.

Namawiam do rysowania.

Wszystkie przesłane wizje zaprezentujemy na naszej stronie.

Pozdrawiam

J. Jacek Synakiewicz
J. Jacek Synakiewicz
Site Admin
 
Posty: 39
Dołączył(a): Wt sty 23, 2007 11:11 pm
Lokalizacja: Kwidzyn, Polska

Postprzez Lefthandy » Cz lut 07, 2008 9:48 am

Witam,
Pozwoliłem sobie ściągnąć z Państwa strony tego fantoma i troszeczkę go przerysowałem. Chciałem na bazie Państwa konstrukcji spróbować rozrysować cruisera. Najpierw chciałem ustawić pozycję kierowcy tak jak ma to miejsce w tego typu motorkach. Ale cały czas mi coś się nie zgadzało. Wydaje mi się, że rozstaw osi jest trochę za krótki. Więc pozwoliłem sobie odrobinę cofnąć tylne koło. Przez co tylny wachacz troszkę się wydłużył. Szkoda bo chciałem to zrobić bez ingerencji w konstrukcję, która mi się bardzo podoba i nie chciałem niczego zmieniać.
Żeby modz bardziej "zapanować" nad zmieniającymi się proporcjami rozrysowałem sobie siatkę. Za wymiar bazowy posłużył mi podany przez Państwa rozstaw osi i na tej podstawie obliczyłem sobie skalę.
Mam w obec tego kilka pytań:

1. Jak bardzo można w tego typu konstrukcji obniżyć pozycję kierowcy aby uzyskać pozycję charakterystyczną dla cruizera i tym samym obniżyć trochę środek cięzkości?
2. Jak tu można wkleić rysunek? Chciałbym go przesłać abyśmy mogli po dyskutować na konkretnym przykładzie mając coś przed oczami i módz na bieżąco nanosić poprawki.
Pal gumę i garnitury
Lefthandy
 
Posty: 2
Dołączył(a): Cz lut 07, 2008 8:44 am
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez byczek2006 » Śr lut 20, 2008 11:00 pm

Witam :D
Moim zdaniem ten motocykl ma mały rozstaw osi, co kwalifikuje go do ścigaczy i przez to uniemożliwia usytuowanie miejsca dla pasażera. Należałoby wydłużyć tylny wahacz i tym samym oddalić tylne koło o kilkanaście cm. Poza tym analizując i porównywując przednie zawieszenie do motocykli turystycznych, to te 43mm to bardzo skąpy skok. Uważam, że należałoby zmniejszyć odrobinę kąt pochylenia przedniego amortyzatora
i dodać mu "kilka" mm więcej skoku.
Co do samego silnika, to przeraża mnie ogrom mocy, toteż proponowałbym prace rozwojowe w kierunku produkcji mniejszych jednostek napędowych - tak w granicach 200 - 300ccm.
Ogólnie to PAN Synakiewicz swoją działalnością rozpoczął coś, o czym marzyłem od kilku lat, a mianowicie o stworzeniu całkowicie nowej konstrukcji NOWEGO polskiego motocykla - WIELKIE UZNANIE :)
Jazda z żoną na dwa odrestaurowane jednoślady - pełnia szczęścia;-)
byczek2006
 
Posty: 5
Dołączył(a): Śr lut 20, 2008 10:40 pm
Lokalizacja: GORLICE - Małopolska

Postprzez Lechu » Cz lut 21, 2008 9:23 pm

Moim zdaniem ten motocykl ma mały rozstaw osi

Jesteś inżynierem? Umiesz zrobić odpowiednie obliczenia potwierdzające że rozstaw osi jest za mały czy tylko "na oko" Ci się tak wydaje?

Uważam, że należałoby zmniejszyć odrobinę kąt pochylenia przedniego amortyzatora
i dodać mu "kilka" mm więcej skoku.

POnawiam pytanie: jesteś inżynierem i wiesz o czym piszesz? Wiesz w których miejscach przykładane są siły itp.? Sądze że nie.
Lechu
 
Posty: 11
Dołączył(a): Pn sty 14, 2008 10:05 pm
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez byczek2006 » N lut 24, 2008 6:13 pm

Jeśli chodzi Ci o obliczenia to sugerowałem się trochę inną konstrukcją elementu nośnego jakim jest rama. Moja koncepcja jest trochę odmienna od prezentowanej przez osoby, które stworzyły ten pojazd.
Wiem z doświadczenia, że wszystkie elementy nośne poddawane są siłom zginania i skręcania, natomiast nie powiem, że zmiany w konstrukcji są niemożliwe, ponieważ nie wiem na jakim materiale bazowali konstruktorzy. Nie wiem jakie są przekroje profili i czy to są stopy lekkie czy może ze stali - nie znalazłem tego w opisach motocykla. Moje założenia idą w kierunku motocykla turystycznego dla dwóch osób, a nie jak prezentowane wersje ścigaczy.

Mam kumpla, który po obliczeniach zrobił z ETZ150 "potwora", który miał ponad 2500mm długości i niby to było niemożliwe, ale non-stop jeździ już tym chopperem od ponad ośmiu lat i do dziś wszystko jest w jak najlepszym porządku, co potwierdziły zdjęcia RTG najsłabszych punktów z tamtego roku.

Mam jeszcze pytanie do Pana J. Synakiewicza:
Czy prezentowana przez Państwa konstrukcja jest tą jedyną, czy również myśleliście nad stworzeniem innych rodzajów motocykli?


Myślę o tym, żeby ten sam silnik był montowany w różnych typach motocykli tj. ścigawach, chopperach, turystycznych, a nawet w trójkołowcach.

Pozdrawiam
Jazda z żoną na dwa odrestaurowane jednoślady - pełnia szczęścia;-)
byczek2006
 
Posty: 5
Dołączył(a): Śr lut 20, 2008 10:40 pm
Lokalizacja: GORLICE - Małopolska

Postprzez J. Jacek Synakiewicz » Pn lut 25, 2008 1:05 pm

Chcialbym krótko odnieść się do kilku ostatnio poruszonych kwestii:
1. Założenia funkcjonalno - konstrukcyjne motocykla prototypowego opisałem na forum w "Uwagi dotyczące budowy motocykla"
2. Prototyp prezentujący idee twórców z założenia musi być "radykalny" -
powinien swoimi rozwiązaniami, designem i tzw pierwszym wrażeniem stworzyć dla siebie przestrzeń na rynku motocyklowym.
3. My tej przestrzeni szukamy wsród sportowych, rekreacyjnych motocykli o bardzo wyśrubowanych walorach eksploatacyjnych.
4. Design motocykla związany jest ściśle z dwoma czynnika: cena i prostota rozwiązań, lub odwrotnie prostota - cena. Jeżeli ktoś uważa, że np. MV Augusta jest ładniejsza to niech również popatrzy na jej cenę.
Każdy detal to pieniądz.
5. Już też pisałem, że najważniejsze dla nas są:
- niezawodny, niedymiący, nowatorski czterocylindrowy silnik dwusuwowy, spełniający obecne normy czystości spalin.
- sztywna, prosta, rama i wahacz rurowy.
- proste, niezbędne elementy nadwozia.
6. Żeby przekazać więcej na temat tego co nie da się przekazać słowami zapraszam do YouTube: fimiki z udziałem Yamahy RD 350 LC i Yamahy RD 500 LC
http://www.youtube.com/watch?v=oaXseeVu ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=LvV32eku ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=zPOoYgnn ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=_Bh7B1Xv ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=F3AZogcO ... re=related

Miłych wrażeń

Pozdrawiam

J. Jacek Synakiewicz z zespołem
J. Jacek Synakiewicz
Site Admin
 
Posty: 39
Dołączył(a): Wt sty 23, 2007 11:11 pm
Lokalizacja: Kwidzyn, Polska

Postprzez byczek2006 » Pn lut 25, 2008 10:23 pm

Dziękuję za wskazanie Pańskich kryteriów, którymi kieruje się Pana zespół.
Dodam tylko, że co do koncepcji i budowy silnika nie mam nic do zarzucenia - po prostu prosty i mocny, natomiast osobiście jestem za motocyklami turystycznymi, w których pozycja za kierownicą jest bardziej wyprostowana. Jeździłem przez pewien czas yamahą SR250, ale obecnie przesiadłem się na polskiego "staruszka" WSK 175. Mnie się nie podobają motory o zacięciu sportowym - rzecz gustu.

Niniejszym pragnę pogratulować Panu pomysłu i chęci zrealizowania Pańskich marzeń i życzę Panu i całemu sztabowi konstruktorów wszelkiej pomyślności przy pracach nad silnikiem i całym motorem.
POWODZENIA
:D
Jazda z żoną na dwa odrestaurowane jednoślady - pełnia szczęścia;-)
byczek2006
 
Posty: 5
Dołączył(a): Śr lut 20, 2008 10:40 pm
Lokalizacja: GORLICE - Małopolska

Postprzez tmqDESIGNER » Pn mar 03, 2008 5:31 pm

hmmm czy piękny musi równać sie drogi?? wierzę w to ze tak nie jest. projekt jjs odkryłem niestety dopiero dzis-wzbudził we mnie spory entuzjazm. Z uwagi na dosc dużą rozbierznosc dat w pracach nad motocyklem, chciałbym dowiedieć się czy nadal mogę tworzyć projekty stylistyczne. Jezeli odpowiedz będzie potwierdzająca, ja wraz z ekipą strony w moim opisie zabieramy się do prac. Uwazam ze najlepszym sposobem będze wrzucanie szkiców na forum, zas po wspólnym ich omówieniu spróbuje się dokładnych renderów. Wyzwanie jest co prawda nietypowe bo dotychczas zajmowałem sie niemal wyłącznie projektami samochodów ale uważam ze uda mi sprostać tez temu zadaniu, gdyz pomysł od strony technicznej jest wg mnie wspaniały, no i przede wszystkim POLSKI :) pozdrawiam i czekam na odzew, Tomek
tmqDESIGNER
 
Posty: 5
Dołączył(a): Pn mar 03, 2008 5:07 pm

Postprzez J. Jacek Synakiewicz » Pn mar 03, 2008 9:24 pm

Wyzwanie dla Designerów nadal aktualne. Na naszej stronie w zakładce
DESIGN umieściliśmy materiały pomocne do szkiców i projektów 2D.

Jezeli ktoś będzie miał problemy z umieszczeniem rysunków na forum - proszę skontaktować się poprzez naszego emaila z Tadeuszem Synakiewiczem.

Pozdawiam

J. Jacek Synakiewicz z zespołem
J. Jacek Synakiewicz
Site Admin
 
Posty: 39
Dołączył(a): Wt sty 23, 2007 11:11 pm
Lokalizacja: Kwidzyn, Polska

Postprzez tmqDESIGNER » Pn mar 03, 2008 10:07 pm

Dziekuje za szybką odpowiedź, wyzwanie przyjmuję :) Z umieszczeniem rysunków na forum najprawdopodobniej nie będzie problemów, ponieważ zamieszcze je za pomocą serwisu hostingowego. Materiały juz pobrałem. Postaram się na bierząco pokazywać postepy prac.

pozdrawiam, Tomek
tmqDESIGNER
 
Posty: 5
Dołączył(a): Pn mar 03, 2008 5:07 pm

Postprzez tmqDESIGNER » Śr mar 05, 2008 3:53 pm

zrobiłem pierwsze szkice, początkowo miałem[choc w sumie nadal mam] problemy z proporcjami projektu, ale postanowiłem cos pokazać by porozmawiać o załozeniach sylizacyjnych. Szkic wygląda tak:
Obrazek
jezeli ktos chce zobaczyc w eikszej ostrosci to tu :
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 89ed5539df

Design tego modelu inspirowałem literą J zawartą w nazwie az dwukrotnie[tak wiec motyw ten powtarza się w wielu miejscach].
jak podobą się on twórcom, co myślą forumowicze??prosze o wymianę sugestii
z góry przepraszam za miejscami słabą technikę ale rysunek był dosc duzy, motocykle to dla mnie nowość no i... w sumie nie mam jeszcze dobrze wyrobionych nadgarstków w wieku 16 lat :)
edit:
udało zrobić mi sie jakies oponki, wydaje mi sie ze wygląda to lepiej, proporcje chyba tez
Obrazek
tmqDESIGNER
 
Posty: 5
Dołączył(a): Pn mar 03, 2008 5:07 pm

Postprzez J. Jacek Synakiewicz » Cz mar 06, 2008 12:11 am

Witam.
Uważam że szkice są obiecujące.
Proponuję wydrukować rysunek umieszczony na naszej stronie z phantomem lub bez i rysować na nim - bedzie to prostsze a i proporcje
zostana zachowane.
Druga uwaga: linia lecąca od owiewki dolnej (tzw. pługa) poprzez zbiornik paliwa - ku przodowi motocykla musi uwzględniać kolana motocyklisty.

Czekamy na dalsze szkice.

Pozdrawiam

J. Jacek Synakiewicz

PS
Proszę pamiętać, że design motocykla jest bardziej złożony od designu samochodu (wcale nie twierdzę, że łatwiejszy). W motocyklu nie dość tego, że każdy detal jest ważny to złożenie tych wszystkich detali i elementów musi być harmonijne i dać jednorodną stylistycznie całość.
J. Jacek Synakiewicz
Site Admin
 
Posty: 39
Dołączył(a): Wt sty 23, 2007 11:11 pm
Lokalizacja: Kwidzyn, Polska

Postprzez J. Jacek Synakiewicz » Cz mar 06, 2008 12:21 am

Jeszcze jedno może Tomek (tmqDESIGNER) wrzucisz temat na Waszą stron jako jedną z BITEW - wyzwanie jest chyba niezłe ?

Pozdrawiam

J. Jacek Synakiewicz
J. Jacek Synakiewicz
Site Admin
 
Posty: 39
Dołączył(a): Wt sty 23, 2007 11:11 pm
Lokalizacja: Kwidzyn, Polska

Postprzez tmqDESIGNER » Cz mar 06, 2008 4:17 pm

odnośnie bitew
oczywiscie, nie ma problemu, zastanawiałem sie nad tym i kwestią dokładnosci projektów. Mysle ze na dobry początek wystarczy tygodniowa bitwa ze wstepnymi pomysłami :)

mam jeszcze pytanie dotyczące elementów nośnych w okolicach zbiornika: czy mogą one zostać osłonięte? z tego co widziałem róznie bywa w motocyklach tej klasy.

Co do linii biegnącej od zbiornika do "pługa" to prawda, ze nie uwzględniła do konca kolan[nie miała mocno wystawac ale byc delikatnym przetłoczeniem], głównie dla tego bo jest to tylko widok 2d.. Apropos detali to nie wykanczałem ich gdyz chciałem poznac wstępną opinie o projekcie, poza tym był to tylko jeden z pierwszych szkiców.Po opanowaniu rzutów bocznych postaram sie przejsc do innych perspektyw. Myslę ze na nadwozie "nałożę" na rysunki ze strony w photoshopie, w koncowej fazie projektowania. W połączeniu z rzutem boku bazy motocykla, zrobionym w 3d[biały model dostepny na stronie] powinien wyjsc ciekawy, dość realistyczny efekt.

tak więc podsumowując: o bitwie porozmawiam z kolegami ze strony, a sam przystępuje do tworzenia rysunków z innych perspektyw [no i będe jednocześnie myślał o głównej lini motoru która nie moze wadzić dla kolan]

p.s: wiecej Tomków teraz tu nie rozmawia, wiec chya moze byc bez dodawania nicka :)
tmqDESIGNER
 
Posty: 5
Dołączył(a): Pn mar 03, 2008 5:07 pm

Postprzez J. Jacek Synakiewicz » Cz mar 06, 2008 5:08 pm

Panie Tomku, proponuje na razie rysunki "elewacyjne" 2D. Jezeli dojdziemy do odpowiedniego momentu może bedę w stanie przygotować model 3D do dalszej pracy. Proszę korzystać również z naszej galerii.
Jeżeli chodzi o ukrycie ramy - pozostawiam to jako otwarty temat.

Ważna jest geometria: rozstaw osi, nachylenie główki ramy, wysokość siedzenia, miejsce umieszczenia kierownicy i podnóżków jak i miejsca mocowania do ramy silnika. Rama i wahacz mogą być dowolnej konstrukcji. Umieszczenie tylnego elementu resorującego dowolne. Przednie zawieszenie dowolne.

Pamiętajmy jednak o tym, że motocykl ma być produkowany u nas i na początku w małej serii. Wymusza to moim zdaniem proste rozwiązania nie wymagające stosowania zaawansowanej technologii np. potwornie drogich form do odlewania ram, bardzo skomplikowanych i drogich form dla np. felg, ram, wahaczy z laminatów węglowych.

Proszę pamiętać, że jedną z niezaprzeczalnych zalet tak umieszczonego silnika jest minimalna (jak na silnik cztero cylindrowy) szerokość całego "korpusu" motocykla.

Proszę czytając moje wypowiedzi nie brać wszystkiego do siebie.
Moje uwagi też bywają natury ogólnej i wynikają z chęci podzielenia się z Wami moimi przemyśleniami.

Pozdrawiam

J. Jacek Synakiewicz
J. Jacek Synakiewicz
Site Admin
 
Posty: 39
Dołączył(a): Wt sty 23, 2007 11:11 pm
Lokalizacja: Kwidzyn, Polska

Następna strona

Powrót do Motocykl JJ2S X4 500

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron