Strona 2 z 3

PostNapisane: Cz mar 06, 2008 10:42 pm
przez tmqDESIGNER
Bardzo dziękuje za wskazówki. Z tego co wiem praca profesjonalnego designera jest nierozłącznie powiązana z krytyką. Dyskusja o projekcie jest rzeczą oczywistą która pozwala dojść do najlepszych efektów.
Dąże do tego aby zostać kiedyś zawodowym stylistą, lecz do tej pory moje doswiadczenia w projektowaniu polegały na tworzeniu projektów tylko dla siebie [bardzo rzadko do konkursów których nie ma zbyt duzo] i rozmawianiu o nich z mniej lub bardziej doswiadczonymi designerami. Doświadczenie takie jak praca z konstruktorem/architektem przy realnym projekcie, jest dla mnie niezwykle cenne. Tak więc proszę o przekazywanie mi wszelkich uwag i wskazówek przy kazdym kolejnym pomyśle. Z pewnością bedzie to bardzo korzystne dla obu stron :)

ps: co do dodatkowych osłon nie dodawałem ich zbyt wiele, poniewaz nie byłem pewny jakie są mozliwości ich wytwarzania. Wspomniał tu Pan o bardzo kosztownym wytwarzaniu skomplikowanych form-czy wszelkie plastiki tez do nich należą?czy mozna zastosować przy nich trochę swobody?

PostNapisane: Pt mar 14, 2008 10:47 am
przez pawel
ObrazekObrazekObrazek

takie wstępne poglądy (na razie inspiracja moto guzzi, laverda, suzuki, bmw) na razie nie widzę w tej maszynie dużo skośnych linii, kształt silnika można świetnie wykorzystać jako dominantę, mi trochę kojarzy się ze znakiem w Rizla Suzuki:)
generalnie można dojść do wielu interesujących rozwiązań w charakterze tej maszyny (naked, cafe racer, uniwersalny z owiewką:)

bardzo fajny jest ten pierwszy projekt na stronie (np: http://www.jjsdesign.net/jj2sx4500/gale ... 3_02-1.jpg), on ma dużo z VW Garbusa, Rometa i HD Sportstera i nadaje się na taki podstawową, celowo prostą konstrukcję:)

PostNapisane: N mar 16, 2008 1:56 am
przez pawel
Obrazek
tyle z gotowca wyciągnąłem...fajnie by było posilić się 3D modelem:)

PostNapisane: N mar 16, 2008 9:25 pm
przez dziku
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/594 ... c2a7d.html
Witam.To link do szkicu w którym zaprezentowałem jak mniejwięcej mógłby wygladać ten motocykl.To oczywiście tylko moja wizja i nikomu jej nie narzucam.Serdecznie zapraszam do komentowania i dodawania uwag na temat tego co mógłbym zmienić.Jeśli ktoś ma zamiar negatywnie komentować to niech weźmnie pod uwage to,że to mój pierwszy poważny projekt i osoba w wieku 15 lat nie ma zbyt wielkiego doświadczenia w projektowaniu motocykli(w sumie żadnego).

PostNapisane: N maja 18, 2008 10:16 am
przez KOVAL
Według mnie ta konstrukcja absolutnie nie powinna mieć zakrytego silnika - tak jak to wspomniał kolega wyżej - to wręcz jej atut. Nawet wg mojego samego gustu jest to ciekawszy design. Szkoda by było zrobić z niego mniej lub bardziej typowego "ścigacza", czyli i tak typowe rzęzidło. Oczywiście, gusta się różnią =) Ale uważam iż tak przedstawiony motor jak w galerii najlepiej łączy cechy polskich jednośladów wszystkich lat. Nie mam tu już na mysli samego odsłonietego silnika. Przyznam że pod względem stylistyki
(np tutaj http://jjsdesign.pl/jj2sx4500/galeria/6/mp-47.jpg
tutaj http://jjsdesign.pl/jj2sx4500/galeria/6/mp-80.jpg
i tutaj http://www.jjsdesign.net/jj2sx4500/gale ... -118_1.jpg )
JJ2S X4 500 jest bardzo "rasowy" - to niewątpliwie kolejny atut, którego marka powinna się trzymać. Nie wiem czy odczucia innych osób są podobne, ale ja tutaj po prostu "czuję" i polską tradycję, i nowoczesność, i sportowy oryginalny charakter, ale i elegancję...a sam motor nadyma się jak bawół który zaraz ruszy z kopyta w tumanie kurzu =) Po prostu ten design jest "czysty", bezbłędny, czuć w nim siłę, potencję, wszystko jest zgrane w jedyny w swoim rodzaju motor - polski motor! Ewentualne zmiany wg mnie powinny być delikatne i dotyczyć już jedynie detali, proporcji i kolororystyki...pokombinować z różnymi wariantami i zdecydować się na te najlepsze.

Dlatego ja jako próbujący we wzornictwie przemysłowym i stylizacji (jak np kolega Tomek), z naprawdę wielkim bólem stwierdzam że dla mnie nie ma tu już pola do popisu =)

Pozdrawiam serdecznie
Bartek Kowalczyk

PostNapisane: Śr maja 28, 2008 11:56 pm
przez GDR
czesc

http://GDR4.fotosik.pl/albumy/441952.html

w linku moje propozycje
:)
model 3d zrobiony na oko, z materialow dostepnych na stronie

pozdrawiam

PostNapisane: Pt maja 30, 2008 4:10 pm
przez Lechu
Na rysunkach 1-6 podobny do Ducati Monster S4R 1098 albo MV Agusta F4 910S. Widze już z czego brałeś natchenienie ;) .

Chociaż w oryginalnych zamysłach JJ2S ma być chyba podobny do Caffe Racera, chociaż nie jestem pewnien.

PostNapisane: Pt maja 30, 2008 9:39 pm
przez GDR
czesc
Lechu, jezeli to do mnie to:
1. monster jest po trosze cafe racerem
2. jezeli juz gdzies szukac natchnienia to raczej w marce wakan, oraz racerach z lat 60-70
3. znowu francje, marka voxan

pozdr:)

dzieki za komentarz

PostNapisane: Śr cze 11, 2008 4:00 pm
przez J. Jacek Synakiewicz
Witam po dluższym milczeniu.

Oczywiście czytam z wielkim zainteresowaniem wszystkie nowe wpisy.
Obecnie jestem bardzo zajęty prototypem silnika X4 500.

GDR, wykonałeś olbrzymią pracę tworząc własne wizje motocykla oparte o nasze podzespoły.
Chciałbym osobiście pogratulować Ci utrzymania się w założeniach projektowych, rzemiosła i pomysłów. Byłem ciekawy jakie będą komentarze dotyczące Twoich prac. Szkoda, że tylo Lechu się odezwał.

Widać, że design motocykla to trudny i bardzo niewdzięczny temat.

Mówiąc zupełnie szczerze to propozycje przedstawione przez GDR obrazują bardzo dokładnie to czego ja osobiście nie chciałem popełnić.
Wydawało mi się, że nowa konstrukcja powinna być pozbawiona większości nowoczesnych "modnych" detali. Wszystkie te modne elementy projektowałem w oparciu o "głęboką" tradycję. Wiedziałem, że tak zaprojektowany motocykl spotka się z dużą krytyką szczególnie młodych motocyklistów kształtowanych od kilku lat przez np. Ducati, Benelli, MV Augusta, Kawasaki.

Powtarzam to raz jeszcze, że nasz motocykl ma być nowoczesny a nie modny !!!

Mam propozycję dla GDR - spróbuj zapomnieć na chwilę o tym co nas otacza i stwórz wizję prostego motocykla szosowego zbudowanego tak samo "twardo" i bezkompromisowo jak motocykle enduro.

Pozdrawiam

J. Jacek Synakiewicz z zespołem

PostNapisane: Śr cze 11, 2008 9:01 pm
przez GDR
czesc

dzieki za odzew

kwestie mody odlozylem na bok-dla mnie to zabawa-tworzac motocykl zrobilem go tak, jak chcialbym widziec go ja. Prawde mowiac ani z kawaski ani z suzuki itd nie ma w nim nic
Zalozenia projektowe sa trudne, zwlaszcza w zakresie ergonomii-ale to nie temat dla amatorow, tylko dla profesjonalistow, stad pominalem go zupelnie przy tym szkicu. Plus jest taki ze wiadomo czego nie chcecie. Minus ze nie zaispirowalo was to do zmian, ktore, tak mi sie wydaje, są potrzebne w obecnej wersji waszego projektu.
Jezeli bede mial czas to chetnie pomysle nad bezkompromisowym designem
Pozdrawiam i zycze powodzenia:)

p.s.wbrew pozorom pracy az tak duzo nie bylo;)

PostNapisane: Śr lip 23, 2008 10:13 pm
przez mrpl
Aktualny design motocykla zaprezentowany na stronie zwala mnie z nóg! Proszę trzymać się tej koncepcji i nie iść na żadne kompromisy!

Mam tylko jedno pytanie, co z filtrem powietrza? Z tego co widzę narazie jest w projekcie pomijany a wraz z układem dolotowym zajmuje dość sporo miejsca.

Tak jest.

PostNapisane: So wrz 20, 2008 10:22 am
przez KOVAL
"Aktualny design motocykla zaprezentowany na stronie zwala mnie z nóg! Proszę trzymać się tej koncepcji i nie iść na żadne kompromisy!"

- krótko, zwięźle i prawidłowo napisane.

PostNapisane: Pt wrz 26, 2008 8:59 am
przez tpro
Może warto by pomysleć o jakichś badaniach focusowych grupy docelowej, bo to co podoba się Panu czy mnie niekoniecznie podoba sie też innym, a podstawowy błąd jaki robi wielu projektantów to projektowanie pod siebie i swój gust (no chyba że ma byc docelowo tylko jeden egzemplarz dla Pana).
Jeśli chodzi o wyrenderowaną wersję to bardzo podoba mi się kolorystyka i sposób podkeślania niektórych elementów kolorem. Przypomina mi to efektem odkurzacze Jamesa Dysona - klasyka designu.

Poniżej wrzucam link do tego, co by mi się podobało :)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/278 ... d694e.html

odp

PostNapisane: So wrz 27, 2008 1:39 pm
przez KOVAL
tpro napisał(a):Może warto by pomysleć o jakichś badaniach focusowych grupy docelowej, bo to co podoba się Panu czy mnie niekoniecznie podoba sie też innym, a podstawowy błąd jaki robi wielu projektantów to projektowanie pod siebie i swój gust (no chyba że ma byc docelowo tylko jeden egzemplarz dla Pana).


Oczywiście ma Pan zupełną rację, na pewno takie badanie pozwoli być lepiej zorientowanym w gustach potencjalnych klientów. Ale proszę zauważyć też, że często rezultat jest kompletnie inny od spodziewanego - znacznie większe zainteresowanie, lub wręcz odwrotnie. Dlatego wg mnie nie można się sugerować bezgranicznie takim ewentualnym badaniem. U klienta gust trzeba po prostu wykreować, a myślę że nie byłoby to trudne przy wprowadzaniu na rynek czegoś zupełnie nowego, np tego motocykla.
Jak Pan wie ludzie często bardziej szanują i cenią to, co oryginalne, wyróżniające się, co trzyma się "swojego" niepowtarzalnego charakteru...a nie sugeruje się oklepanym już wzorem. I na pewno takie podejście zawarte w tym designie zwróci uwagę każdego "przechodnia", a to już połowa sukcesu(!). Człowiek chce się wyróżniać, szczególnie młody klient. Więc od momentu złapania jego "oczu", trzeba przekonać go jakością i osiągami. Chociaż w takim momencie to drugie często jest już tylko "tłem".
Tak więc to jest moje zdanie. Nie mówię że ten motor okazałby się hitem, bo tego nie wiem. Ale wiem, że często tak bywa z nowym produktem, który burzy oklepaną od lat "filozofię danego gatunku".
Po prostu upatruję w tym szansę na pokazanie własnego rodzimego wzornictwa, dobrego designu...własnego zdania, nienarzuconego przez zachód. A to się ceni. Również tam.
I chwała niejednemu projektantowi, który uparł się przy swoim...i zapoczątkował nowy rozdział!

PS. Badanie niech to tylko potwierdzi =)

PostNapisane: Pn wrz 29, 2008 9:48 am
przez tpro
Po prostu uważam że dobrze jest wiedzieć jak najwięcej o ludziach dla których się projektuje :)