przez J. Jacek Synakiewicz » Wt mar 17, 2009 12:58 pm
Witam serdecznie.
Chciałbym żeby moja ostatnia odpowiedź dotyczyła także pytań pedro, jednak w chwili obecnej nie jest to możliwe.
My chcemy zająć się głównie silnikiem, ramą z wahaczem, "nadwoziem" i "elektryką".
Reszta podzespołów w tym i skrzynia biegów niestety musi pochodzić od innych producentów. W Polsce w zasadzie nie istnieje produkcja elementów czy też podzespołów motocyklowych.
Pisałem już wcześniej, że takie podejście - na razie wymuszone - będzie moim zdaniem wpływało pozytywnie na cały projekt. Przyszły właściciel naszego motocykla bedzie miał możliwość doboru podzespołów różnych producentów, o różnych parametrach i o różnych cenach - tym samym każdy z nas będzie miał możliwość stworzenia motocykla na swoje potrzeby lub możliwości finansowe.
Ze względu na koszty form ciśnieniowych nie przewidujemy wykonywania ramy i wahacza jako elementów odlewanych. Planujemy sprawdzenie dwóch materiałów - rur ze stali chromowo - molibdenowej i rur aluminiowych o wysokiej wytrzymałości.
Dobrą ideą byłaby produkcja motocykla w jakimś Polskim Parku Technologicznym. Tak ulokowany zakład mógłby powodować "rozchodzenie się" technologi i tworzyć zapotrzebowanie na już rodzimą kooperację z nowo tworzącymi się producentami podzespołów.
W listopadzie 2008r. Iwona Synakiewicz i Michał Kowalski (członkowie zespółu JJS Design) w ramach projektów dyplomowych wykonali projekt Ośrodka Badawczo Rozwojowego Przemysłu Motocyklowego i towarzyszącego mu Toru Wyścigowo - Badawczego. Ośrodek wraz z torem wyścigowym zlokalizowane zostały na terenie Kwidzyńskiego Parku Technologicznego.
Ośrodek zaprojektowany został jako niezależny, wiodący w tym Parku Technologicznym zakład dysponujący możliwością zaprojektowania, zaprezentowania, przebadania i wyprodukowania serii próbnej i wdrożenia do produkcji każdego motocykla lub innego pojazdu jednośladowego. Ośrodek tworząc nowe, nowatorskie, rodzime projekty stanowiłby dla naszego regionu i kraju centrum polskiego świata motocyklowego. Wokół Ośrodka ale nie tylko mogłyby powstawać małe specjalistyczne zakłady nastawione na produkcję podzespołów motocyklowych.
Tor Wyścigowo - Badawczy ma długość 3,6 km i zaprojektowany został z możliwością rozgrywania niezależnych wyścigów motocyklowych, wyścigów supermoto. Jednak bardzo ważną cechą tego toru jest możliwość badania na nim motocykli projektowanych w Ośrodku. Tor posiada własne zaplecze dla zespołów startujących w wyścigach, dla komisji sędziowskich, posiada trybuny i parkingi dla widzów.
Projekty zostały ocenione przez komisję dyplomową PG bardzo wysoko pod względem architektonicznym, przestrzennym i funkcjonalnym.
Władze Miasta Kwidzyna, Rada Nadzorcza wraz z Zarządem Kwidzyńskiego Parku Technologicznego zapoznały się już z projektami. (bez komentarza)
W niedalekiej przyszłości postaramy się umieścić na naszej stronie więcej informacji o tych projektach - może znajdą się inwestorzy, którzy przekonani są tak jak my, że przyszłość polskiej gospodarki jest możliwa wyłącznie przy inwestowaniu w nasze rodzime pomysły i technologie.
Pozdrawiam
J. Jacek Synakiewicz z zespołem